Keresés ebben a blogban

2023. május 15., hétfő

A tudományok csodás palotája

Az 1932. május 15-én átadott egyetemi főépület és a díszpark csodás látképe. Fotó: © Vass Attila Tamás / Debreceni Képeslapok

Debrecen sokak szerint egyik legszebb palotája a Debreceni Egyetem főépülete a NagyerdőbenA tudományok itteni fellegvárát Korb Flóris tervezte, és 1932. május 15-én nyitották meg. Alábbi videónkat 2023. november 22-én készítettük a főépületről.


A neobarokk stílusú létesítményben működő intézmény előzőleg Tisza István, majd Kossuth Lajos nevét viselte, a mai nevét pedig a 2000-es felsőoktatási integráció nyomán kapta.

Az Egyetem tér 1967-ben az akkor még Kossuth Lajos Tudományegyetem palotájával. Fotó: Tulok Ferenc

Az előtte elterülő, prédikátorszobros franciakert – mint oly sok minden a cívisvárosban – elsősorban Borsos József zsenialitását dicséri. Az Egyetem téri park kettős medencéje eredetileg vízeséses tükörtó volt, és szobrok csak 1964 óta vannak a partján. A szökőkutat tehát nem azonnal telepítették bele, sőt az idők során aztán át is rendezték azt.


Hiszen ma már nem a sziklakoszorúkból törnek elő a sugarak, és sajnos az esti színes reflektorok sincsenek meg – lásd a fenti múltidéző válogatásunk szép képein. Fotók: Bakonyi Béla, Csobaji Előd, Debreceni Képeslapok, Fényes Tamás, Hapák József, helytörténeti fotótár, Horváth Zoltán, Jármai Béla, Képzőművészeti Kiadó, Lukács Tihamér, ,,Panoráma", Papp Jenő, Tulok Ferenc, Vass Attila Tamás, Wikipédia. Videónk a 90 éves egyetemről és a dísztérről idelátogatva csodálható meg.

Az Egyetem téri főépület előcsarnoka. Fotó: © Vass Attila Tamás / Debreceni Képeslapok

Hasonló múltidéző összeállításaink:
Az aula díszablakainak központi motívuma. Fotó: © Vass Attila Tamás / Debreceni Képeslapok


Felhívjuk a figyelmüket mindazoknak, akik az engedélyünk nélkül használják a Debreceni Képeslapok fotóit és írásait, hogy amennyiben nem távolítják el az oldalaikról, akkor az bírósági eljárást és kártérítési követelést von maga után. A szabályos megosztásokat nagyon köszönjük!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése